چند نوع طلا داریم؟
نوشته شده توسط : atiyhe

طلا خالص (24 عیار): طلا خالص به صورت خالص (بدون ترکیب با سایر فلزات) و با عیار 24 است که به صورت نقره‌ای زرد رنگ است. این نوع طلا بسیار نرم است و برای استفاده در جواهرسازی مناسب نیست.
طلا 18 عیار: آلیاژ طلا با عیار 18، که به عنوان 75% طلا خالص و 25% فلز دیگر (معمولاً نقره، مس یا پالادیوم) تشکیل شده است، یکی از محبوب‌ترین آلیاژها برای جواهرات است. این نوع طلا به عنوان "طلا سکه‌ای" نیز شناخته می‌شود.
طلا 14 عیار: طلا با عیار 14 که حاوی حدود 58.3% طلا خالص است، نیز یکی از آلیاژهای رایج برای جواهرات است. این نوع طلا معمولاً از نظر قیمتی ارزان‌تر از طلای 18 عیار است و به دلیل استحکام و مقاومت بیشتر، برای استفاده روزمره مناسب است.
طلا 10 عیار: طلا با عیار 10 که حاوی حدود 41.7% طلا خالص است، یکی از آلیاژهای ارزان‌تر و مقاومت‌نسبتاً بالاتر برای استفاده در جواهرات است. این نوع طلا معمولاً برای جواهراتی که نیاز به مقاومت و دوام بیشتر دارند، استفاده می‌شود.
طلا سفید: طلای سفید یکی از نوع‌های خاص طلا است که با استفاده از فلزاتی مانند نقره، پالادیوم یا رودیم، تهیه می‌شود. این نوع طلا به دلیل رنگ سفید یا نقره‌ای خود، جذابیت خاصی دارد و برای جواهراتی که طلای رنگی به آنها نمی‌خواهید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای خرید هر نوع طلایی میتوانید به فروشگاه های طلا اینترنتی مراجعه کنید و به راحتی خریدتان را انجام دهید. 





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: